onsdag 15 februari 2012

China Glaze - Sky High-Top

 Sky High-Top är ett skimmerlack från China Glaze kollektion Kicks från 2009. Det här beställde jag när jag insåg att jag inte har några blå lack alls. Jag beställde även Electric Beat och Secret Peri-Wink-Le från samma märke. Uppvisning kommer vad det lider.

Med ett fruktansvärt underlack fick lackningen viss revansch med överlack. Hoppas ni har överseende med naglar och nagelbands tillstånd :/

Solljus/skugga inomhus, utan överlack

Dagsljus, utan överlack

Med blixt inomhus, med överlack


Skugga, med överlack

Utan blixt inomhus, med överlack

Med blixt inomhus, utan överlack

Av de tre blåa var Sky High-Top det jag var mest skeptisk mot, men det är faktiskt riktigt snyggt och blev det lack jag ville testa först. Lackets skimmer är knappt förnimbart och går i blått, även om det på bilden ovan (den enda där skimret lyckades fastna) snarare ser ut att gå i silver.

Nyansen är svårfångad. Bilderna visar en ganska vanlig ljus, himmelsblå, när den i verkligheten drar mer åt petrol-hållet. Den är faktiskt ganska lik OPIs Fly från Nicki Minaj-kollektionen, även om Fly drar mycket mer åt det grönturkosa. Jag som har ett extremsukt efter Fly nöjer mig lite grann i alla fall.

Jag ser framför mig att jag ska ha mitt blåa Sky High-Top när jag skärmflyger i påsk. Om jag nu inte på något mirakulöst sätt skulle ha Fly, som ju skulle passa ännu bättre :)


2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut! Köpte bara ett par stycken av lacken från Kicks, men kanske borde jag ändå investera i detta. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev himla fint. De dagar jag hade det här lacket var det extra gråruskigt och naglarna påminde om att det kommer blåa himlar snart!

      Radera

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!