lördag 11 februari 2012

Uppföljning: minipalett

Både hej och nej om den lilla palett som jag så behändigt hittade i mitt eget badrum

Bella Il Fiore, Bella in Bloom
Lola Eye Shadow Palette





Plus:
Storleken. Den är onekligen vad jag såg framför mig när jag eftersökte en minipalett. Jag har sett andra paletter som är ännu mindre till ytan, men den här är väldigt, väldigt platt.
Sitter bra. Faktiskt hela dagen, med en primer under.
Inte så högpigmenterade. Det kan tyckas som ett minus, men för en jobbsminkning kan det kännas lättare att sakta bygga upp en skuggning istället för att tvingas att überförsiktigt dutta för att inte få för mycket färg.
Utseendet. Den är faktiskt himla söt.

Minus:
Ingen spegel.
Skuggorna smular kopiöst. Så fort jag sätter penseln i en skugga så har jag en liten grop full med lös och klumpig skugga. Den kommer att ta slut fort den här (speciellt eftersom man använder en del pga pigmenteringen). Det krävs, av samma anledning, ganska mycket arbete att få skuggorna på plats, samt att få bort allt som ramlat ner under ögat. Men väl på plats sitter de, det måste jag erkänna.


För kalla och ljusa nyanser. Jag tycker inte att jag passar i kallt och ljust utan vill ha en aning mörkare champagnefärgade skuggor, lite mer åt det guldiga och beiga hållet än vad som återfinns här. Och den gröna var inte kul. Inte på mig.
Aningen för pudriga. Smälter liksom aldrig in riktigt.




Slutsats?
Bra att ha i nödfall, men sökandet fortsätter.

2 kommentarer:

  1. Åh, nä. Den där verkar inget vidare- tycker verkligen att du ska överväga TF Glamour to go i nån variant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig. Ang, TF, har jag inte tyckt att någon av de paletterna varit en fullträff färgmässigt. Glamour to go II är bäst isf.
      Naturligtvis väldigt smutt att ha mer än bara skuggor i en palett. Har du någon av dem?

      Radera

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!