fredag 16 mars 2012

IsaDora Second Nail + China Glaze = Inte sant?

Alltså hörrni.
Nu börjar jag faktiskt fundera på om China Glaze inte tycker om min räddare i nöden Second Nail. Jag har hittills testat SN under fyra lack. Första gången var under glitterlacket Mango Madness från ChG - blev inte bra. Sedan under OPIs Fly - mycket bra. Efter det under IsaDoras Smoky Grey - funkade hur bra som helst. Och till sist Salsa från ChG - inte bra. Lacket faller av nästan genast. Det börjar med att se ut som vanlig tip wear för att sedan flagna och fula sig. Se här:


Nu ser det ju inte så hemskt illa ut på den här bilden kan man tycka. Men det är bara någon timme efter applicering och då har jag ändå Seche Vite som topplack. Lacket borde inte ramla av på det här sättet, varken vid nagelbandet eller vid tippen.

Jag har hört talas om hur olika lack och underlack trivs bra respektive inte alls bra ihop. Jag vet inte vad det beror på. Jag tror jag har läst något om olika ph-balans, men jag har helt enkelt ingen aning. Det vore väldigt intressant att veta. Att underlacken är anpassade/passar ihop med lacken inom samma märke torde ju vara en självklarhet, men det känns långsökt att man skulle behöva ett underlack för respektive märke.

Nej, det är väl snarare lite traditionell trial and error som ska till. I det här fallet error.

3 kommentarer:

  1. Noooo, jag som älskar second nail och precis investerat i lite China glaze lack. Får investera i ett till baslack helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Rapport: ;) Nästan ett dygn senare och det ser helt ok ut. Har 1 lager second nail. 2 China glaze Drastic och 2 Luxe and Lush. På vissa naglar ser der lite ut som på din pekfingertipp på denna bild, men det kan nog lika gärna bero på min ovana att ha fingrarna i munnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant. Tack för rapport :) Själv har jag investerat i CND Base Coat Stickey och det är fasen det bästa jag testat hittills!

      Radera

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!