tisdag 20 mars 2012

Dior Tulip Pink

Förra veckan fick jag löneförhöjning. Vissa firar med champagne. Jag firar med Dior.
I give you Rouge Dior Lipstick N° 488 - Tulip Pink. Ett relativt skirt och lättburet läppstift ur Dior vårkollektion Garden Party.



Det här känns som den perfekta vårfärgen. Sofistikerad och inte för färgstark. Funkar till allt, hela säsongen och i alla sammanhang. Egenskaper som krävs för att jag ska lägga ut pengar i den här omfattningen på ett läppstift.

Skulle man vilja ha lite mer ompf i färgen kan man komplettera med Diors lipliner N° 463, som den otroligt trevliga tjejen vid Diordisken på Åhléns City visade. För egen del var jag på jakt efter just ett o-ompfigt och elegant läppstift och tycker mig ha dragit vinstlotten med Tulip Pink, eller Rose Tulipe som den också kallas.

Den svaga doften av ros bidrar dessutom till en starkare vårkänsla när det blåser och vårsnöar utanför.

8 kommentarer:

  1. Åhhhh! Det var bra unnat! Jag är också himla sugen på ett lyxigt stift, kanske från Dior, Lancome eller Chanel...

    SvaraRadera
  2. Jamen visst var det? Vanligtvis är jag en sån snåljåp, även om det egentligen handlar om fattiglapp snarare än snåljåp. It had to be done, även om 360 spänn är saftigt. Det skulle liksom kännas att det var skillnad med nya lönen :) Och ja, det känns så himla lyxigt. Gört :)

    SvaraRadera
  3. Ser jättefint ur på dig, så himla perfekt vårfärg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Ärligt talat så är det ju inte jääättestor skillnad, men en klassisk "my lips but better". Känns som jag kommer att använda den väldigt mycket. Tack för inspirationen ;)

      Radera
  4. Helt ärligt så behöver vi mer läppstift och mindre nagellack i denna blogg.

    SvaraRadera
  5. Åh, jag vill också ha löneförhöjning och unna mig fina läppstift :) Kanonfin färg och som du säger så är det ju sjukt användbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen. Och man vill ju det också. Använda det mycket menar jag, så att det inte blir stående sådär du vet, att det ska vara till "specielle tillfällen" bara.

      Radera
  6. - Gud vad duktig hon är din dotter!
    - Ja, det är hon, verkligen.

    Hälsningar Peter och Lillebeth

    PS. Vi råkade hamna här när vi googlade rosa tulpaner. Världen är liten.
    P

    SvaraRadera

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!