onsdag 21 mars 2012

Essie - Orange, It's Obvious

DAMN, det är orange. Veeerkligen orange. Precis som jag ville. Men också: DAMN vad svårmålat. Fruktansvärt slirigt och spårigt och det är knappt att det är jämnt efter tredje lagret. Inte kul. Till saken hör också att det här är den gamla penseln som jag tycker är svårare. Trots att det är nya kollektionen. Jag beställde från Nailsupplies som jag nu misstänker levererar till salonger. Salongslacken skulle nämligen behålla den smala penseln istället för den breda som finns i handeln. Här kommer det: Buuuuääääähhh, jag hade ingen aning! Jag ville ju ha den nyyya borsten! Den som jag tycker om!

Så. Om det finns någon där ute som föredrar den gamla penseln (det gör det naturligtvis, penslar är ju en smaksak) och vill ha lack ur Tour de Finance-kollektionen men redan köpt med den breda penseln, så finns det världens chans att byta till sig den smala penseln nu. Jag har Orange, It's Obvious, A Crewed Interest samt Olé Caliente. Så har du någon av de här tre färgerna och vill ha den smala penseln - lämna en kommentar. Den orangea är uppenbarligen testad redan, men de två andra är orörda och jag byter gärna mot begagnade lack. Let's byt some lack!

Så. Orange It's Obvious var det ja. Här målat i tre lager med CND Toughen up som underlack och Seche Vite som överlack.



Den undre bilden är den som stämmer bäst. Den orangea färgen är rätt mörk nämligen. Tänk gamla televerkets bilar. En mörk brandgul med mycket rött i. Dessutom upplever jag att färgen mörknar vartefter. Andra dagen är naglarna mörkare än flaskans innehåll. Om detta beror på överlacket eller Orange, It's Obvious vet jag inte, men räkna med att nageln blir mörkare än bilderna visar.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja den är verkligen jättefin! Det enda tråkiga var att den mörknade, jag gillade när den var lite ljusare och poppigare som på den översta bilden. Något som jag tror OPIs Call Me Gwen-Ever är....kan nog bli den ja :)

      Radera
  2. Kanske för någon som älskar orange;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då känns det lite lämpligt ja :)

      Radera

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!