lördag 31 mars 2012

Mavala - Pistachio

Pistachio kommer från Mavalas vårkollektion Delicious Colors och är ett tulpanstjälkgrönt cremelack. Det är betydligt varmare än Marzipan och liknar förmodligen Navigate Her en hel del i färgen. Jag kan tyvärr inte göra någon jämförelse då jag till mitt stora förtret inte äger Navigate her. Därför är jag lite extra glad att jag nu har Pistachio i min ägo.

Här i tre lager med CND Toughen Up som underlack och Seche Vite som överlack:





Det är ett väldigt glansigt lack, det ser ut som jag redan lagt på mitt överlack när jag lackat på mitt andra lager. Det innehåller även en aningen skimmer som inte syns så mycket men som tar bort den värsta tip-ex känslan som ibland upptår med cremelack.

Det är lite svårmålat. Det vill bubbla sig en hel del och formulan är seg. Men jag älskar verkligen färgen. Och det svaga skimret är så fint och kom fram något mer med överlacket. Jag önskar att jag hade haft "mer" naglar att lägga detta fina på. Det är så vårigt och glatt men blir inte sådär tonårigt som jag upplever att en del ljusgröna blir. Missförstå mig rätt, jag har massor med "unga" lack, men det är inte alltid man vill bära sånt.

Det här var himla fint men tyvärr inte så förlåtande på trasiga naglar.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Fankju :) Ett lack att bli glad av!

      Radera
  2. Jag gillar verkligen den gröna nyansen, dock synd på formulan om det är segt. Hur som helst måste jag nog spana in det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det ordnade sig tillräckligt bra med överlacket som avslutning. Sedan tror jag det var ett problem med mina korta naglar med trasiga kanter. Med dina numera superduperfina naglar tror jag det är ett mindre problem. Och ja, det är en jättefin nyans och ett bra komplement till Waterlily som jag såg att du avundsvärt nog plockat på dig ;)

      Radera
  3. Fint och valdigt varigt!
    Forstar precis vad du menar med lite skimmer i ett creme lack. Mavalas varigt/sommrigt roda Fruity ar min favorit for tillfallet.

    Lycka till med skarmflygningen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt när man slipper den allra tipexigaste känslan medelst skimmer!
      Fruity ser väldigt fint ut. Lite gladrött sådär, med korallunderton?

      Tack! Bara dag ett och jag är fint trött :)

      Radera
  4. Svar
    1. JA! Den är underbar! Det går att inbilla sig att det är vår när helst man bär det!

      Radera

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!