lördag 21 januari 2012

Two wrongs DOES make it right!

Jag har ju varit lite gnällig på cremelack och glitterlack på sistone. Ironiskt nog blev den finaste lackningen på länge just när jag blandade de båda. Det kändes som lite "för tråkigt "och det som bara var "för mycket", blev skitfint ihop.


Turkosa krämlacket Bella's Choice från H&M och silver- och stjärnglittriga Silver Star från Kleancolor



Det blev fräscht och lätt. Lite medelhavskänsla, 50-tal och pop allt i ett.

Det var länge sedan jag hade en så bjärt färg på naglarna och det gjorde mig himla glad. Och min chef tveksam. Inte för att det spelar någon roll. Varken för honom eller mig. Hur som helst, en kul färg som jag inte burit sedan i somras.


Jag ville inte ha så mycket glitter. Utan mer random sådär. Kleancolor Silver Star har ett jättefint, stilrent glitter. Det stod och vägde mellan den och Sugar Coat, från samma märke. Jag ville dock vara utan stjärnorna, vilket inte är så svårt. När man VILL ha stjärnor får man i princip gräva upp dem och applicera manuellt.


Har man tur/otur får man ändå en stjärna :)

Kleancolor köper du bland annt hos Beautyjoint för typ inga pengar alls. En flaska kostar 1,75 dollar, dvs i runda slängar 14 spänn. Den billigaste frakten ligger på ungefär 20 dollar. Men det är det lätt värt. Jag beställde tretton (!) lack sist, och räkningen landande ändå bara på runt 330 kronor. Gå in och titta, det finns massor med godsaker för lackfantaster. Speciellt för de glitter- och hologalna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!