torsdag 12 januari 2012

Kleancolor - Sheer Red



Första gången jag såg det här lacket hos Viola tänkte jag att det där blir nog jäkligt läckert både över röda och rosa naglar. Att det skulle bli sådär supergeligt. Det tog ett tag innan jag gjorde en beställning hos Beauty joint och när paketet väl kom var många andra lack roligare att testa. Men nu äntligen var dagen tillräckligt grå och abetsuppgifterna tillräckligt få för att jag kunde slabba på en hel mängd lager av det röda jordgubbsöverlacket. 


Här har jag använt Mavalas Los Angeles och sedan tre lager Kleancolor 133 Sheer Red för allra sist avsluta med överlack, Seche vite. Jag menar, Kleancolor är ju inte direkt kända för att torka och härda speciellt bra, i alla fall inte speciellt fort. Fråga bara Mirijam.


Resultatet var emellertid nedslående ospektakulärt. Asså, man ser ju att det är blankare och framföralt uppljusande, somrigare, men om det blev så väldigt väldigt geligt vet jag inte.

Vänstra nageln har tre lager Sheer Red. Högra nageln har bara de tre lagren av Mavalas Los Angeles. (Och jag veeet, kladdigt målat!) Med Sheer Red blir den ljusare och lite "koralligare". Kameran kunde inte riktigt fånga det djup som ändå blev av Sheer Red, även om det inte var i närheten av vad jag förväntade mig. Kanske borde jag ha hoppat över överlacket för att bättre se skillnaden.... Oh well.



(Klicka för större)











Sheer Reds borste var dessutom helt fucked up, tufsig och ful. Jag vet att man får räkna med en viss nivå av missöden med läckande flaskor och sånt från Kleancolor, tyvärr. Utöver skitborsten så var en av korkarna trasiga. Hej grönt glitterlack överallt liksom. Men vaddå. De kostar inte ens femton spänn stycket, så lite svinn kanske man kan tåla?



Såhär såg det för övrigt ut dagen jag hade packat upp lacken från Beauty Joint. Det kändes som jag hade allt jag behövde den dagen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!