onsdag 25 januari 2012

Konsten att minimera torktiden efter en gymdusch

Jag duschar numera oftast på gymmet. Något som ganska snart visade sig vara viktigt var att ha produkter som torkar snabbt som fan. Det är sjukt omysigt att ta på sig kläder när hudkräm och deo fortfarande fuktar och kletar (och nej, att hoppa över hudkräm är inte ett alternativ).

Första steget var att byta ut deo rollonen (deo roll on:en, deorollon:en, deo-roll onen, hej språkrådet HUR ska jag skriva?) mot ett deo stick. VARFÖR har jag inte gjort det tidigare? Kanske var det någon bild av åttiotalet som svischade förbi och spred en unken image över sticket. Glöm det! Heja stick! Jag använder Rexonas aloe vera-stick 48h Anti-Perspirant och är sjukt nöjd. Luktar mumma även när det gått lite för lång tid sedan den senaste uppfräschningen. Eller rättare sagt, den luktar gott de första timmarna, sedan luktar det inte överhuvudtaget. Grejt! Då behöver den inte konkurrera med parfymer eller annat götta. Och då det viktigaste: det är torrt redan vid appliceringen.

Och så hudkrämen: Hemma kan man gå runt och segtorka i en badrock, men på gymmet vill man inte ha onödig torktid. När det häromveckan var dags för en ny hudkräm ryckte jag nån som jag tyckte luktade gott och det visade sig vara en riktig vinnare: Barnängens NutriSkin Firming Body Lotion med koffein och grönt te (och sju vårdande ingredienser, mind you!). Torkar i ett nafs! Och mjuk som en bäbis I tell ya! Extra bonus är att den luktar som Elisabeth Ardens Green Tea, om man råkar gilla den.


Dessa två har alltså varit mitt recept på att träna-duscha-go på minimalast tid. Bra att ha när man seeeeegar under duschstrålarna och behöver ta igen på torktiden istället (eller bara inte orkar stanna för länge i ett omklädningsrum med tjattrande damer). Hudkrämen kostar runt 35 spänn och deon ligger på 40 kr. Sånt gillar vi. Speciellt om man har ögonen på ett nytt nagellack som bara råååkar kosta 250 spänn. Hoppsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!