lördag 28 januari 2012

China Glaze - Gaga for green

Gaga for green är ett ljusgrönt, knalligt lack från China Glazes vårkollektion ElectroPop.


Dagsljus
Inomhus med blixt



När jag precis hade fått flaskan kastade jag på lacket på en nagel bara för att se färgen ordentligt, och tyckte att den såg superfin och vårig ut. Ljusgrön som en tulpanstjälk. När jag sedan tog mig tid att göra en ordentlig lackning upplevde jag färgen lite annorlunda.

Den var till att börja med inte helt enkel att lacka på. Tror att det kan ha med underlaget att göra. Jag hade Mavalas skyddslack under, och det tror jag sabbade lite för Gaga. Det blev halkigt och glidigt, lite som jag målade på segt snor. Inte heller det andra lagret blev så bra, vilket bilderna skvallrar om. Men jag tror som sagt att det har mer med underlaget att göra, än med Gaga.

Kanske är det också underlaget som gör att färgen inte riiiktigt blev som jag hade tänkt mig (jag hade dock samma underlag vid snabblackningen också). Den känns gulare på naglarna än i flaskan. Det blir liksom mer Shrek än tulpanstjälk. När jag haft det på mig ett dygn känndes det bara ännu mer Disney, lite, jag vet inte, "ungt"? Som om jag går omkring med slajm på fingrarna. Jag tycker dock om formulan, den känns hållbar och cremelacket är inte sådär hårdtäckande tipexig utan har något av en gelig finish. 

Dagsljus

Inomhus med blixt

Hur som helst. Det är en rolig och fin grön, om än inte så sofistikerad. Det kanske inte blir en färg jag återkommer till så ofta, men jag kan tänka mig att använda det om man vill göra någon slags multi- eller motivlackning.



Och avslutningsvis: NÄR SKA MINA NAGLAR BLI NÅGOT ANNAT ÄN KORTA OCH FNASIGA?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!