torsdag 26 januari 2012

Två roligaste sakerna just nu:

Nu är skärmflygarveckan på Österlen bokad! Wee!




Och så springer jag runt med alldeles för många olika lack på en gång, men hey, trodde ni på fullt allvar att jag skulle välja ETT när jag hade NIO?


Det finns en praktisk orsak till varför jag ser ut såhär också: Jag var jättenyfiken på Diors Garden Party-lack, vilket jag bär på tummen och ringfingret till vänster. Jag tänkte att det var bra att lacka på de två gröna jag precis fått, innan jag gick iväg och testade Dior, så jag inte köper ett för likt lack. Som ni ser är Diors lack Waterlily mintigare. Mycket mintigare än vad jag tycker att promotionbilderna visat. Kommer inte att köpa den. 

Jag testade Forget Me Not också, som är det lila lacket, och jag tycker att det var alldeles för dammigt, även om det ser ganska mörkt och pigmenterat ut på den här bilden. Jag är på jakt efter ett mycket knalligare lack. Kommer inte att köpa det heller.

Tummen på bilden till höger är Diors Red Royalty (999) som jag tycker var extremt lik långfingrets Salsa från china glaze. Jag är ärligt talat inte överförtjust i Diors formula (för tjock) eller pensel (well... för tjock). Tacka vet jag Chanel. Jag har dregelstirrat på Rose Insolent Hur Länge Som Helst. Jag älskar färgen. Den förändras hela tiden. Ibland är den gulrosa, ibland blårosa, ibland ljusare, ibland mörkare. Helt omöjlig att fotografera (det är för övrigt den jag har på höger ringfinger). Penseln är lång och smal och formulan vattnig men täcker spektakulärt med ett enda lager. Något man inte kan säga om Dior. Very well, Chanel.

Och f'låt för de dåliga nagelbilderna. Det var mer en kul grej än en tjusig uppvisning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!