onsdag 25 april 2012

Vichy Sololja spf 40

Den här härliga oljan kommer på min tredjeplats!

Vichy Capital Soleil Sololja SPF 40
Rek. pris 185:-/125 ml


Den här oljan ska man inte ha i ansiktet. Det blir way too kladdigt, och den absorberas inte in hur länge jag än väntar. Men på kroppen, dess egentliga arbetsområde, sjunker den in och resultatet är som siden. Huden känns skön och hälsosam. Jag älskar verkligen hur den känns och jag kan inte hjälpa att jag går och känner mig på underarmarna hela tiden. Gott luktar den också! Ska jag ligga och steka på en strand i sommar kommer det här att vara mitt första val.

Jag har däremot inte riktigt kommit överens med sprayfunktionen än. Den är lite trög och när jag väl trycker tillräckligt så skvätter det rätt duktigt. Jag har några gardiner i köket som inte är glada för tillfället...

Oljan innehåller inga parabener och ska, sin parfym till trots, passa även känslig hud. Jag behöver väl inte tillägga att man inte blir vit av den här va? :) Man blir inte heller flottig/blank på kroppen, men en fin lyster får man allt.

Jag gillar verkligen den här på kroppen, och kanske kan de riktigt torrbollarna försöka sig på att ha den ansiktet också, men dit når den inte för min del. Där kommer jag att ha mina vänner från första och andra plats istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!