torsdag 17 maj 2012

La Roche-Posay Anthelios XL Smooth Lotion 50+

Nämen med så här fint väder så smäller vi väl till med ytterligare en solskyddsrecension va? Efter det här är det dags att släppa fram lillebrors recensioner av de produkter han kladdade med när han snowboardade och skidade i Val Thorens.

Här är en av de krämer jag inte blev lika kär i som en del av de andra. Hepp:



La Roche-Posay Anthelios XL Smooth Lotion SPF 50+


Jag råkade ta den här lotionen i ansiktet. Gör inte det. Det står "till kropp och ansikte" på själva förpackningen, men på produktsidan står det att det är en kroppslotion och det stämmer nog bättre. Man vill nog helst inte ha den i ansiktet, den känns tjock och tilltäppande. Den ska "smälta in i huden", jag tycker att den stannar kvar och fortsätter att kladda. Men den är inte vit! Men blank. Väldigt blank.

Den här påminner om en traditionell sollotion. Ganska tjock och blank när man tar lite i handen och skön att stryka på. De produkter jag recenserat tidigare är samtliga ganska sträva att stryka på (och därmed ljusår mycket mattare), den här är mjuk och enkel att bygga upp tjockt om man så önskar.

Eftersom jag nu råkade ta den i ansiktet också så kan jag rapportera att det går relativt bra att sminka över med min mineralfoundation, men det fortsätter att kännas kladdigt, man vill inte gärna släppa ut håret. Det känns inte så kul att ha kläderna över krämen heller. Kanske funkar om man har riktigt torr hy, men inte på mig är jag rädd.

Den här väljer jag när jag verkligen behöver slaska på ordentligt med spf på kroppen men inte har så ömtåliga kläder. Perfekt för skärmflygningen med andra ord, där armar och bröst gärna exponeras timme efter timme.

Lotionen innehåller inga parabener och är parfymfri. Jag gillar att La Roche-Posays parfymfria produkter inte istället luktar fadd gammal kräm. Den luktar aningens plast kanske, men är verkligen i det närmsta luktfri. Den passar till känslig hy liksom för de som är solkänsliga eller solintoleranta. Den är extra vattenresistent så den passar bra de dagar som man plaskar runt i plurret. Alternativt svettas en hel del. En kropplotion för när man ska vara fysisk och behöver en praktisk kräm helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!