fredag 27 april 2012

Vichy Lip Stick spf 30

Äntligen ett cerat med hög spf som jag pallar att ha på mig. Det här var min bästa vän under skärmflygningen!


Vichy Capital Soleil Lip Stick SPF 30
Rek. pris 115:-/4,7 ml


Om jag vill skydda läpparna mot solen till vardags så bär jag helst ett läppglans med spf. Min favorit är IsaDoras Smooth 'n Shine med spf 12. Jag har också ett melondoftande spf-cerat som överlevt från min båtluff i Grekland. Men om jag behöver ordentligt skydd så vill jag ha ett ett renodlat solstick. Det var inte tal om att springa runt i läppglans under skärmflygningen liksom.

Vichys solstick är ovanligt osmetigt för att vara ett solstick för läpparna, faktiskt riktigt skönt. Man blir däremot ganska vit om läpparna och jag hade föredragit att inte se ut som jag precis kom från åttiotalet, men hey - det funkar. Läpparna är mjuka och skyddade. Luktar gott gör det också.

Jag upplevde det som ganska drygt, men jag ville smörja om rätt ofta. Priset är lite högt för den här raringen, men hittar jag inget lika bra för en mindre slant så kommer jag att stanna med Vichy Lip Stick. Jag har testat en hel del solskydd för läpparna utan att hitta något jag trivs med, jag får ont i halsen av de flesta. Och den gula klassikern från Nivea som så många verkar tycka om klarar jag tex bara inte av, jag blir torrsmetig om läpparna. Iieesch. Nej, jag är Team Vichy on this one...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir otroligt glad för era kommentarer och frågor så skriv skriv skriv!

För att det ska bli så ostökigt som möjligt så besvarar jag för det mesta era kommentarer här, i stället för på er eventuella blogg. Bara för å hållaihopet så att säga :)

Glöm inte att skriva vem du är!